aQiL

aQiL
..Permata Hatiku..

Saturday, September 26, 2009

AiDiLFitRi 2009 -

Hallu.....lama da tak upload blog nih....banyak kisah nk cerita tp tak tau nak cite mana satu..hehe
ok....Jumaat 18hb, hujan lebat yang turun dari petang merisaukan aku....ye laaaa..risau aku nak balik kampung time ujan lebat camtu....kul 11 kitorang pon bergerak....ye ye ye balik kampungggggggg....
Alhamdulillah, kami sampai kampung kul 4:20pagi..huhuuuu jalan mmg jammed...sesak sebab banyak kete...berduyun2 penghuni KL pulang beraya ke kampung..

...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...
..MAAF ZAHIR & BATIN..




Juadah Utama raya pertama kat umah mertua hari tu ialah Mee Rebus...waaaa mmg laku. habis seperiuk besar kuah mee rebus tu. Mee rebus mak mertua aku ni mmg sedap...bkn nk mamuji, tapi mmg betul. kuah dia pekat... (keledek + kulit udang) mmg ngammm...hurmmmm nyam nyammm
juadah lain yang wajib ada...biase la...nasi impit, kuah kacang, lemang dan jugak rendang..jenuh jgk la kami bakar lemang dalam ujan lebat hari sabtu tu...







Memang penat betul melayan tetamu kat Perak, mmg tak dapat nk berehat langsung...ramai sedara dan jiran datang...di tambah dengan anak buah aku yang 25 orang, kakak2 dan abang2 ipar aku tu...memang riuh rumah...time makan je da macam kenduri.
Aku bertambah penat giler melayan si Aqil...maklumlah baru dapat kaki..berjalan saje kerjanya...
Aqil suka la ada ramai kawan sampai tak ingat nak tido dan tak nak makan...5 hari kat kampung berat Aqil turun sekilo, memang nampak susut badan dia...abis kne bebel dengan nenek gemok dia kat sini..

Raya Kedua aku dapat sms dari mak aku bagitau atuk abang ipar aku meninggal dunia.. terkilan jgk sebab tak dapat hadiri majlis pengebumian arwah. ~ Al-Fatihah ~
Aku terpaksa pendekkan beraya di kampung sebab nak hadiri majlis tahlil malam yang ketiga..maka nya petang raya keempat aku da gerak balik KL.
Tapi sebelom tu, sempat gak singgah beraya kat umah geng Forum...IedaSara @ ibu Arissa kat Metro Pengkalan, Pusing. Arissa comei gilerrrr...geram jumpe dia. Lain muka dia dari dalam gamba.. Dapat la amik gamba cket walaupun payah nak ganding kan Arissa dgn Aqil...sebab si Abg tu lasak sangat...sampaikan tertampar Arissa..huhuuuu berderau darah aku...nasib baik Arissa tak nangis...sayang kat Abg Aqil kot..hehehe......ni ada cket gamba kat umah ieda...








Ieda jamu kami dengan bihun soto...walaupun baru 1st time ieda buat, tp sedap la ieda...sampai KL kami keyang tau..terima kasih yer.... Kitorang gerak dari umah ieda kul 8:30pm...sampai KL kul 12:10 am...Alhamdulillah selamat sampai..


3 comments:

Chor Ayu said...

bestnye kak...cm tengin je ni nk mkn mi MIL akak..ekekee..waaa arisa muka dh lain..

Ieda said...

sedap ke kak T....kembang lg semangkuk..wawawa...

~: T :~ said...

ayu,
jemput la dtg umah mil akk,
nnt dpt mkn mee rebus tu..

ida,
sedap la..tu yg kami balun smpai licin tu...ekekek