aQiL

aQiL
..Permata Hatiku..

Wednesday, September 9, 2009

: : Berbuka di Seremban : :

Seawal kul 12 tgh hari sabtu g lepas (5.09.09), aku da sibuk kat dapur memasak ayam masak merah..khas aku buat untuk majlis berbuka kat rumah kak liza di seremban..
sampaikan ada jiran yang datang rumah pun trkejut tengok aku da masak time tengahari buta, mesti dia ingat aku tak puasa..haha

kul 3 lepas da siap semuanya, kami pun bertolak. Alhamdulillah jalan pun tak jammed, seperti menyambut kehadiran kami ke seremban..chewahhh...kul 4 kami da sampai kat umah kak liza. sampai2 je abang din selaku tuan rumah menyambut di depan pagar dengan senyuman manis...hehe

Memandangkan Aqil leka bermain dengan maira kat ruang tamu, aku pun ambil kesempatan menolong kak liza di dapur. sambil2 borak gelak2 tak hengat, kak liza tengah sibuk membakar ikan...yang pada mulanya aku sangka kan nak di cecah dengan 'tempoyak'...rupanya kuah percik, hehe
kak liza..laki den tanyo..mane sambal tempoyak?...
Aku pun tolong blend tembikai....wahhhh memang mabeles weh air BIKAI tuh.. tu pun nasib baik ada 'tukang rasa'..kalau tak, mau tawar air tu...ekekeke terima kasih ye eyna... :)

bila semua tetamu da datang, ape lagi...kecoh la suasana...
seronok sangat dapat bertemu dengan kawan2 forum..
- Kak Liza - Ain - Munira - Noy - Zalina - Yatie - Faridah - Eyna
walaupun ada yang sesat, hehe...tapi Alhamdulillah dapat kami berkumpul ramai2..
Terkilan jgk aku sebab Yannie tak dapat join...kalau tak, ingat nak buat majlis Besday untuk Afif yang genap setahun...Apepun, Anty T doakan Afif cepat sihat ye cayangggggggg

Masuk bab anak2 memang kecoh...seronok sangat tengok anak2 tu..
dengan Ticha yg lincah...maira yang peramah..excited nk ajak org brborak.. Irfan senior yang encem...Ahnaf yang moody cket, mgkn sbb baru bangun tido.. Irfan Junior yang macho....Hafiz yang suke sengih...Yasmin yang sopan...dan Ustaz Rayyan yang molot kecik..
yang Aqil plk banyak ragamnye..nak dukung jer. dia memang manja...hari tu berapa kali jugak la dia melalak dek kerana kalah berjuang, hehe

Makanan hari tu memang best2..marbeles!!..
Kek Cekelat Yatie menjadi igauan wehhhhh...terbayang2 kat depan mata ni akn ke'moist'an nyeee...

Memang best majlis buka puase ni..sebenarnye ada bnyk lagi nk cakap, tapi takpe lahhh...
sedikit terkilan sebab aku tak dapat nak amik gamba...gara2 kamera rosak di baling Aqil..tak pelah at least dapat jgk aku tngok gamba majlis tu dari eyna dan faridah..

Ok lah..aku berdoa dan berharap agar ikatan ukhwah di antara kami ni berkekalan hingga ke akhirnya..
untuk tuan rumah, jangan serik2 jemput kami lagi yerrr..
hehe

2 comments:

khaileez_hana said...

semoga pas2 ni kiter leh jumpa2 lg mcm tu..leh makan2..leh gelak2 spi senak...hahahaaa...tempoyak tak der laa T..ckp kat UMAR doyan dh out off sebis kuda...kah kah kah..len kali laa yer...

Ain said...

k.t.. nnt ain nk tuntut ayam masak merah tu k.. x sempat nk rasa la mlm tue.. ish.. terliur ni..