aQiL

aQiL
..Permata Hatiku..

Monday, November 9, 2009

Zoo Negara

Sebenarnye dah lama aku plan nk bwk Aqil ke Zoo nih..tujuannya untuk ajar dia mengenali haiwan...heheh
aku pun dah bertahun rasanya tak jejak kaki ke Zoo tu..Setelah banyak kali di tunda atas sebab2 yang tak dapat dielakkan, akhirnya sabtu hari tu tercapai sudah hajat ku nak ke zoo negara...hahaha poyo jerrrr

Pagi sabtu, seawal 7:30 am aku da siapkan Aqil...da kemas barang2 dia....
Aku g dgn kak ngah dengan 3 orang anak buah aku.
lepas amik kak ngah aku kat kg pandan, kitorang trus gerak ke zoo. Sampai zoo orang pun dah ramai...parking kat baris depan pn banyak da penuh. Ramai gak student2 sekolah rendah wat rombongan.
Teringat plak zaman sekolah aku dlu...pernah jugak ikut rombongan ke zoo negara nih...hehe

Haiwan pertama yang Aqil tengok adalah zirafah...ternganga mulut dia mendongak tengok zirafah tu, hehe... aku duk kan dia dalam stroller, nasib baik mood dia hari tu ok, nak plak duk dlam stroller dia.
Tapi bila ayah dia dukung dia sambil tengok rusa, Aqil takut pulak.

Berbagai jenis haiwan yang kitorang dapat 'ziarah' hari tu...dari zirafah, gajah, burung, unta, harimau, cipan, singa..ular...paling teruja tengok babi hutan..wakakakakak ibu dia yang berkoba2 tangkap gamba haiwan haram tuh...ekekekek

tapi yang paling aku kelakar, Aqil siap ajuk gaya jalan siamang...ahahahhaha
sampai sekarang ni pun, kalau nenek dia cakap.."macam mana monyet jalan?"
dengan selamba dia akan buat cara siamang tu jalan...ehehehe...ade2 je yang buat ibu suka hati..

ni adalah sikit gamba masa kat zoo hari tu :



















cuaca hari sabtu tu pun panas..berpeluh la ketiak. Luas kan zoo negara tu, letih la berjalan sampai sakit kaki..
sampai umah dah petang, terus semua boom...
bangun je dari tido senja tu, aku dah rasa sakit pinggang...ha ha ha padan muka, tu la berjalan tak hengat..
maka nya plan hari ahad nak mandi kat sungai congkak terpaksa di tunda...takpe2, akan ku bersabar untuk g mandi sungai tu....heheheeeee

7 comments:

Rizziela said...

bestnya dapat berjalan2 kat Zoo..

Haziq belum sampai lagi

~: T :~ said...

sabar ye ziela...haziq kecik lg kan..nnt dia da dapat kaki, baru leh g yer..

Ain said...

k.t..
jom picnic kat ulu yam nak?

~: T :~ said...

wahhh mcm besh jerrr
jom jom ain..
bile nk g nih?

~: T :~ said...

wahhh mcm besh jerrr
jom jom ain..
bile nk g nih?

Unknown said...

wah3...aqil g zoo x ajak adik pon...ekeke

~: T :~ said...

shima..
ok...nnt g lg kte g geder2 ye dik...ekekeke