aQiL

aQiL
..Permata Hatiku..

Wednesday, November 25, 2009

~ Tag dari Munira, Eyna, Ieda dan Intan ~

Sebenarnye dr minggu lepas lg aku da perasan tag nih..tu pun bile kat dashboard pun da nampak c Eyna buh nama aku kat tajuk dia...tapi tak sempat nk bukak. sekali hari ni tergerak plk nk buka blog munira...tengok2 aku orang pertama yg dia tag..maka dengan itu aku pun selesaikan la juga misi tag ni yer...

List 5 expensive baby-related product i don't regret buying.
(Definition of expensive is something priced 200 onwards)

Ermmmm harga atas $200 ek..tak banyak la..



1. Pam + 6 Set botol susu Avent - Set ni beli time mengandung dlu..dalam dia ada 2 botol susu 9oz, dan 4 botol susu 4oz. Botol2 tu Aqil pakai lagi sampai sekarang.. 

2. Baby Cot  - Ni beli mase sales kat Mothercare. Jenis kayu dan kaler putih.

3. -

4. -

5. -


List 5 cheap baby-related product worth buying.
(Definition of cheap is something priced 200 below)

Ha....yg ni senang cket nk jawab...

1. Stroller - Ni beli kat JJ...aku beli supaya senang nak angkut dia g mana2. Tapi aqil ikut mood jgk. kadang dia nak naik, kadang langsung tak nak naik..

2. Walker - Ni beli kat JJ. aku beli masa usia dia 3 bulan. Aku beli supaya senang nenek dia nak jaga. tak la asyik nak kene dukung je kan.

3. Baby carrier - Ni beli kat JJ jgk. Rege RM78. Laki aku cakap biar amik yang kuat dan tahan lama.

4. Bouncing net - Yang ni beli kat JJ jgk. Rege dlm RM100++.

5. Seluar jeans, kasut, baju, etc.. - Yang ni termasuk semua barangan Aqil la..aku tak pandang brand sgt, asal cantik, aku beli jer..

List 5 baby-related product i regret buying.

Haaa...yang ni lagi senang nak jawab, sebab smue jawapan ada di atas...hehe

1. Baby Cot - Ni beli pun tak dirancang. time beli Aqil da 3 bulan. Tapi memang jarang dia nak tido dlm baby cot ni sebabnye dia dah biase tido dipeluk. So kirim salam la dia nk tido dalam ni. Cuma kalau takut dia merangkak jauh2, baru kurung dia dalam ni. Lepas tu bukak balik semua, bungkus. sekarang tinggal pintu depan je ayah dia buat sebagai penghadang nak ke dapur..huhuuu

2. Pam susu Avent - Ni pakai tak sampai 3 bulan. Bila aku da stat keje, terus simpan dalam stor...huhuu.

3. Walker - Ni pun pakai sekejap jer. Bila dia da pandai merangkak..dah tak nak masuk dah.. terus bungkus.

4. Baby Carrier - Boleh kira berapa kali je pakai. Dia tak suke la dukung lagu tu...dia lebih suka bebas..

Ha...itu je lah...so terjawab sudah ok.
Siapa yang aku nak tag?...hehe...
1. Kak Liza. - Dah bersawang da blog tu..
2. Hana Kirana
3. Faridah
4. Naz

1 comment:

Mommy Aisy said...

hi kak wati,

farhana ni. ooo akak ade blog gak ek? hmmm...pas baca jwpn TAG akak ni. sy rasa nk pendapat dri akakla.
patut x sy beli Baby Coat dan Breast Pump skrg? brg2 keperluan baby byk sy da beli. kecuali yg besar2 cam Stroller, Baby Coat, Bouncer, Breast Pump..

hmm...