aQiL

aQiL
..Permata Hatiku..

Friday, October 23, 2009

Aqil lagi....

Hari ni, aku sampai umah kul 9:10pm...huh!! ni semua gara2 meeting untuk function sabtu nih.
Sepatut kul 6 da stat meeting, tp di sebabkan MD dgn Datuk lambat, maka kul 7 baru stat meeting tuh.

Sabtu ni ada launching rumah projek Ho Hup untuk phase 7 Jalil Sutera, Bukit jalil. Taun lepas aku jadi usher...tapi taun ni kena jaga registration counter...ok lah tu..
Tapi harap2 taun ni purchasers semua sporting2 la ye...jangan macam taun lepas, ada gak purchasers yang bising2 rumah lambat siap..huhuuuuu

Sampai je umah aku terus amik Aqil kat umah kak long. Mak aku seperti biase la kalau malam jumaat akan pergi surau untuk bacaan yassin.
Sampai je kat umah kak long, Aqil da tido...alahaiiiii anak ibu...tak dapat ibu nak main dengan dia malam ni.
Kak long bagitau tadi Aqil terjatuh...dia cakap bibir dia terhantuk kat meja...Haiii meja lagiiiii...
Kak long cakap Aqil main kejar2 dengan hanim...tapi aku tak salahkan kak long la...sebab aku tau Aqil memang lasak.
Aku pun cek la bibir Aqil tu...huhuuuu muncung u...haha jadi tebal plak bibir dia. Tapi dalam hati aku da risau da...ni nenek dia mesti bising lagi nih...lagi nak kene jawab dengan laki aku lagi...

Bila nenek dia balik je, aku pun bagitau la...fesyen aku memang cani, lebih baik aku bagitau dari mak aku tau sendiri..nanti lagi panjang syarahannya. Aku tengok muka mak aku da lain da....ada riak sedih di wajah nya..mak pun diam je...takde plak nak marah. Terus mak angkut Aqil masuk bilik dia dengan alasan jangan sampai laki aku nampak...hahaaaa mak aku pun takut gak rupanya...tapi benda dah jadi kan, nak buat macam mana...

Tapi tu la....da berturut2 aqil cedera nih...harap2 lepas ni takde la berlaku lagi kes2 mcm ni...InsyaAllah...

2 comments:

MuNiRa @ ZauJaH RaZaK @ uMMu RaYYaN dan iDRiS said...

aku x mampu komen pape... budak2 tgh lasak... klu larang pun, bkn nye nak dengar....
dah tercedera, serik nye kejap je...
pas tu buat lg....

Ain said...

aqil.. aqil.. ada je ek.. x pe la k.t.. budak2 dalam proses belajar, mmg camni la.. mcm2 dapat..