aQiL

aQiL
..Permata Hatiku..

Sunday, October 11, 2009

Makan free

Huhuuuuu...finally...it's saturdayyy....
Keje dlm minggu lepas mmg buat aku pecah kepala
busy nak gilerrrrrrr...langsung takde masa nak beronggeng..
dari masuk ofis kul 8:30 smpi ke petang, mmg tak leh nak rest langsung
kadang aku rasa biji mata aku ni da naik juling duk wat kira-kira..sampai kan ada rasa nak termuntah tngok paperwork tu...ade ke kes cam aku nih?

ok pagi sabtu...Aqil pn bangun awal...lepas sarapan, aku ajk hubby g JJ maluri...dengan alasan dah lama tak shopping kat JJ...asyik2 g Tesco, Manjaku dgn C4 jerkkk.....heh hehhhh nasib baik laki aku set jerrr..
kul 10 klua rumah...
orang kat JJ pn ramai lagi..1st thing aku g renew membercard aku yang da 8 bulan expired...huhuuuu nampak sgt dah lama x dtg kan...
beli brg Aqil..pampers...puting...baju 2 helai...
aku pn tak lepaskan peluang gak beli baju..heheheeheee laki aku dok diam je laaaa...dia mmg da tau perangai aku kalau gi shoping..kalau tak merewang 1 bangunan, mmg tak sah!..

tngok jam da kul 1..ape lagi terus keluar JJ...coz ade wedding invi kat Bukit Indah..
sampai sana, makan.....jumpe pengantin sat dan terus balik..
sampai umah da kul 2:40...lepas ni nak keluar lagi....ade lagi makan free

Lepas solat zohor, aku tengok laki aku da lelap da kat sofa...aku plak suapkan Aqil..kejar la dia satu rumah nk suap. Aqil ni sekarang da liat nak makan, jenuh la mak kejar, nasib baik la umah aku ni kecik je.
Dia da pandai korek balik makanan dlm mulut dia tu. Lepas tu, pantang nampak aku pegang nasi, mesti dia lari...hishhh kadang meguji kesabaran lah nak suap dia....anak o anak..

Kul 3:30...nasi Aqil blom abis lagi nih....aku terus suh dia g bilik air....mandikan dan siapkan dia. Lepas laki aku bangun, dia keluar gi gunting rambut. Ingatkan aku plak nak mandi..tapi Aqil merengek nak ikut aku masuk bilik air. Lastly, aku bagi dia hanger....baru dia senyap main hanger tu..hihiii..

Kul 4:20 baru kuar rumah..
Kali ni, destinasi kami Subang Bestari...NOY, geng HA murah hati buat rumah terbuka...
Jauh gak rumah c Noy ni...maklumla rumah area orang2 kaya gitu..ehehehe
dapat la jumpe dengan geng2 forum yang lain...yang paling special dpt jumpa kak Simfoni..kak simfoni ni kira geng Otai forum la...dr zaman Anis senget lg...
Aku makan mee bandung muar hasil air peluh Noy...hurmmm sedap la jgk...pandai ko masak ye Noy.
Terima kasih ye noy..lain kali jemput la lagi yer...
Sebelum balik, aku dgn ikien tunggu sampai Ieda @ ibu Arissa sampai..at least dpt la bergamba kenangan lg dgn ieda kan...c Aqil tu pn nak la bertemu dgn aweks dia c Arissa tu..hehe
Yang tak seronok nya...tak dapat jumpe geng yang tak dapat hadir kat majlis tu
Kak Liza, Zalina, Munira, Yannie dgn Eyna... tak pe la...INsyaAllah lain kali dapat jumpe lagi ye...
untuk Eyna..kak T doakan semoga sentiasa sihat dan selamat smuanya...
untuk Yannie...semoga afif cepat sihat, murah rezeki Afif tu nanti..
Ape pun, Tahniah untuk ibu Ipan...c Yatie yang da mengandung lagi...huhuuuu da 6 mggu yer..Tahniah Tahniah...ujung taun nanti aku ikut dr belakang yer...heheh











Lepas umah noy, ingat nak gi umah Abang Amin. tapi laki aku col, Abg Amin takde kat umah plak...dia tolong kawan dia brniaga..
Teringat plak undangan Ain suh beraya kat rumah dia ptg td. Memandangkan hari da maghrib, aku col la c adik Ain tu..ingat tak jadi la nak singgah umah dia...tp dia beriya suruh dtg, so aku pn datang la...segan weh g umah orang time maghrib2 cenggitu...hehe
Lepas borak2 dan tengok ragam Aqil dgn Ahnaf, kul 9 aku pn balik...Terima kasih tau Ain..Sory ganggu malam2...











Sampai umah da kul 9:45...aku siap2 kan Aqil, bobok2 sampai dia tido..
Lps mandi dan siap semuanya...aku pn Boommmmmmmm...

6 comments:

Ain said...

sama2 kak.. hihi.. mekacih gak coz sudi dtg umah ain.. haha, lawak la tgk ragam aqil n ahnaf mlm tue..

~: T :~ said...

mana x lawak c upin ipin tuh,
2-2 bahasa ayam itik..hehe

Ain said...

hahaa.. akak, ain save gambo2 tu, nk msk FB.. hihii.. halalkan yer..

bahasa ayam itik.. last2 lawan jerit..

~: T :~ said...

ku halalkan segalanya..
halalan Toyyiba...ekekekkkee

**Nae/Naz** said...

jelesnyaaa...nk geder2 gakkkkkkkk

~: T :~ said...

nae...meh la mai KL